Skip links

Masterclass Game Design

Hoe een (beter) spel ontwikkelen

Hoe steek je een spel goed in mekaar? En hoe kan een goed spel meer zijn dan enkel een spel? Bruno Faidutti neemt je mee in zijn creatieproces aan de hand van uitgebreide voorbeelden. Hij besteedt bijzondere aandacht aan het uitwerken van uitdagende spelregels en de verschillende methodes om tot een goed spel te komen. Nadien maakt Jonathan Stuyven (APBC) de vertaalslag naar de cultuureducatieve context.

Datum

15 jun 2019

Tijd

19:30 - 21:00

Kostprijs

Gratis
Tuinzaal van de Warande

Locatie

Tuinzaal van de Warande
Warandestraat 42, 2300 Turnhout

Organisator

Rock Paper Pencil - Masterclasses
Email
masterclasses@rockpaperpencil.be
INSCHRIJVEN

Sprekers

  • Bruno Faidutti
    Bruno Faidutti

    Bruno Faidutti studeerde rechten, economie en sociologie en doctoreerde in uiteindelijk in geschiedenis met een onderzoek over het wetenschappelijke debat dat ten tijde van de renaissance werd gevoerd over eenhoorns. Bruno heeft meer dan 40 bord- en kaartspellen ontworpen en uitgegeven, geregeld in samenwerking met andere spelontwerpers. Knightmare Chess (1991), Mystery of the Abbey (1993, 2003) en Citadels (2000) (in België bekend als Machiavelli) behoren tot zijn bekendste spellen.

  • Jonathan Stuyven
    Jonathan Stuyven
    community manager APBC

    Jonathan Stuyven is een creatieve duizendpoot. Hij stond aan de wieg van een aantal non-profit organisaties en tal van korte projecten. Hij heeft een bachelor in Kunst- en Cultuurbemiddeling en een master in Cultuurmanagement. Vijf jaar geleden startte hij BAAS, een organisatie ter ondersteuning van beginnende ondernemers. Momenteel is hij community manager bij Antwerp. Powered by Creatives (APBC), een samenwerkingsplatform voor de creatieve sector in Antwerpen. In zijn (schaarse) vrije tijd is hij wielerliefhebber en vader.